Op de Erow lijn tussen 9.00 – 11.00 uur wordt regelmatig gebeld door klanten die doorverwezen zijn door collega’s die het telefonisch spreekuur van 639350 bemensen. De Erow lijn is echt alleen bedoeld voor klanten die zojuist digitaal een aanvraag hebben gedaan of voor jongeren die de wachtperiode van 4 weken hebben gehad. Alle overige vragen horen ergens anders.
Het gaat om bijvoorbeeld de volgende vragen:
- Eerder inplannen voor de collectieve intake: de klant wordt door ons altijd al op de eerste beschikbare plek gepland. Eventueel kan er doorverbonden worden met de werkcoach. Initialen van de werkcoach staan boven in de oproepbrief.
- De klant is ongerust omdat hij/zij nog niets gehoord heeft over de aanvraag. Graag vertellen dat als ze na een week nog geen oproep hebben, ze moeten bellen naar nummer 639350. Als men binnen twee werkdagen contact heeft gehad met de Erowlijn is de oproep in de maak.
- Vragen over wat men mee moet nemen naar de intake; verwijzen naar de boodschappenlijst.
Is het echt nodig dat de klant met het ontvangstteam spreekt (Anita,Marieke en Veronica) dat graag doorverbinden met een van hen op hun eigen nummer. Mocht er niemand beschikbaar zijn, dan graag een mail naar ontvangstteam@isdnoordoost.nl.