Voor wie hem heeft gemist of niet heeft gehad…
Ga direct naar
http://divosa.cmail19.com/t/ViewEmail/j/3D3904F431956AF8/32EC93F60854B5484BD7C9066BE4161D
Of lees eerst de index
Nieuwsbrief Effectiviteit & Vakmanschap, 2015-21 |
|
Bijlage bij de kamerbrief: quickscan TNO
Wat is eigenlijk al bekend over de effectiviteit van re-integratie-instrumenten in het gemeentelijk domein? TNO heeft hiervoor een quickscan uitgevoerd in de wetenschappelijke literatuur. Het rapport is eind juli 2015 verschenen en is als bijlage meegestuurd met de kamerbrief van 10 november.
Lees meer over deze TNO quickscan |
|
Intussen in KenMe… |
|
|
Ruim een maand online en nu al met meer dan 125 deelnemers: online community voor klantmanagers KenMe. Klantmanagers discussiëren hier bijvoorbeeld over hoe andere gemeenten omgaan met:
· werken zonder teamleider
· statushouders en de bijstand
· digitale dossiers
Praat ook mee! Meer informatie over KenMe |
|
Regio Oost ontmoet hbo
Hbo-instellingen hebben een belangrijke rol in het opleiden van nieuw personeel bij sociale diensten, maar ook bij nascholing. Sociale diensten hebben er belang bij dat er goed opgeleid personeel wordt aangenomen.
Toch is het niet vanzelfsprekend dat beide partijen regelmatig contact met elkaar hebben en over het vak van klantmanager spreken. Maar: op donderdag 19 november is een ontmoeting tussen Divosaregio Oost en hbo-instellingen. Medewerkers van gemeenten kunnen zich nog aanmelden!
Meer informatie en aanmelden |
|
Verslag: Divosa Vrijdag over gedragsverandering
Op 16 oktober 2015 organiseerde Divosa de bijeenkomst ‘Nu nog even die gedragsverandering’. Wetenschappers Louis Polstra en Astrid Hazelzet bespraken theorieën over gedragsverandering en wat er nodig is om deze in praktijk te brengen.
Van deze Divosa Vrijdag is nu een verslag gemaakt met daarin een samenvatting van de hoofdlijnen. Ook vertelt gemeente Zoetermeer over hoe zij werkt aan vakmanschap: “Verandering maak je niet, die veroorzaak je.”
Download het verslag (pdf, 659 kB) |
|
|
|