Ons klantenportaal Mijn Werkplein is klaar voor introductie. Op Mijn Werkplein kunnen klanten hun jaaropgave, uitkeringsspecificaties bekijken en vakantie doorgeven. Op termijn krijgt het platform meer functies. Denk aan het doorgeven van wijzigingen of het aanvragen van Bijzondere bijstand. Mijn Werkplein past in de trend van een digitale overheid.
Laagdrempelige introductie
Voor deze geleidelijke aanpak is gekozen om de introductie zo laagdrempelig mogelijk te laten zijn. Na een periode van gewenning staan klanten meer open voor nieuwe toepassingen. In de ontwikkeling van de Mijn Werkplein werd eveneens rekening gehouden met klanten die minder digivaardig. De Cliëntenraad schoof om die reden aan bij overleg en het testen van Mijn Werkplein.
Daarnaast moeten we zelf ook leren omgaan met deze nieuwe vorm van communicatie en verandering van werkprocessen. Het platform zou op langere termijn kunnen doorgroeien tot het belangrijkste communicatiekanaal. Zover zijn we nog niet, maar de eerste stap is gezet.
Klanten ontvangen op korte termijn een brief en/of mail. Handleidingen komen online te staan en komen ook beschikbaar voor hulpverleners. Voor de publieke introductie wordt volstaan met een bericht op onze website en social media. De homepagina van onze website wordt aangepast om makkelijk toegang te bieden tot Mijn Werkplein.
Zie meer
Het wachtwoord: Mijn Werkplein