«

»

sep 27 2016

MT vergadering van 6 september 2016

Tijd: 09.30 -12.00 uur

Plaats: Fivelingo Appingedam

Aanwezig: Roelof, Egbert L, Jaap Z, Egbert H, Jaap D, Eline

Verslag: Ilona


1. Opening

2. Vaststellen agenda

De volgende punten worden toegevoegd aan de agenda

– Beveiliging spreekkamers

– Inhuur VKB

– Activiteitenplanning.

De agenda wordt vastgesteld.

3. Verslag MT- Werkplein d.d. 23 augustus 2016

1. HTG is het eens over de tariefstelling van Jobber. HTG krijgt vroegplaatsing vergoedt. Tijdsduur van een half jaar wordt verlengt naar een jaar. Na 2,5 en 4,5 maand vindt een evaluatie plaats. Voor het einde van de 5e maand beslissen wij gezamenlijk of wij doorgaan met het project. Roelof krijgt deze week (week 36) bericht of HTG akkoord gaat, moet eerst voorgelegd worden aan de directie.

2. Biopack; er is overleg geweest met Biopack. Ongeveer de helft van de achterstand is betaald. Biopack heeft krediet gekregen. Biopack denkt eind september te kunnen starten met afbetalen.

Het verslag wordt vastgesteld.

4. Bespreekpunten

4.1 Beveiliging spreekkamers

Roelof vraagt of de spreekruimtes bij Fivelingo extra voorzorgmaatregelen nodig hebben qua veiligheid personeel. Jaap en Eline geven aan dat dit niet zozeer hoeft. Het is de bedoeling dat de gesprekken met klantmanagers inkomen (korten op uitkering, opleggen maatregel) gewoon op het Werkplein blijven plaatsvinden. Dit ivm aanwezigheid calamiteitenteam.

4.2 Inhuur VKB

Roelof vraagt of Miriam van Bostelen ook wat voor Fivelingo kan betekenen.

Jaap D. geeft aan dat Miriam op het Werkplein wordt ingezet bij klantgesprekken indien er sprake is van schulden. Miriam is dan de financiële ondersteuner van de klant. Gekeken wordt of we op deze manier klanten financieel weer sneller op de rails kunnen krijgen. Roelof overlegt intern met Saskia of Miriam wat voor Jobber/Fivelingo kan betekenen.

4.3 Activiteitenplanning.

Roelof merkt op dat vele activiteiten die op de planning staan nog niet zijn afgevinkt. Eline geeft aan dat het wel meevalt. De activiteitenplanning is een lijst om het personeel bewust te maken wat er speelt. Het is een planning om ze scherp te houden. Vele activiteiten lopen nog.

4a. Signs of well-being

Een aantal collega’s zijn vanuit de gemeente Delfzijl uitgenodigd voor een inspirerende kick-off bijeenkomst Signs of Well-being / Singns of Safety.

Passend bij de transformatie-opdracht- waar we als Delfzijl Appingedam, |Loppersum (verder DAL) gemeenten in het sociale domein voor staan- worden in het najaar van dit jaar medewerkers van de afdelingen Jeugd, WMO en Werk & Inkomen getraind in de benaderingswijze Signs of Well-being / Signs of Safety. Uitgangspunt is dat na de training alle betrokken medewerkers van het Sociaal Domein op eenzelfde manier aan het werk gaan met burgers en hen op dezelfde

manier tegemoet treden. Dit als uitwerking van de integrale aanpak zoals is beschreven in de beleidsnota 4 D’s DAL 2015-2018, welke is vastgesteld in de gemeenteraden en in het verlengde van de opgedane ervaringen uit het project Veerkracht.

Als beleidsmaker, bestuurder, manager, netwerkpartneren en deelnemer aan de training of belangstellende, wordt geïnformeerd wat Signs of Well-being / Signs of Safety inhoud.

De bijeenkomst vindt plaats op 20 september in het cultureel centrum de Molenberg. Aanmelden kan tot 9 september.

DEAL the movie

Er wordt een film gemaakt in de DEAL gemeenten. Het gaat o.a. over werken in de bouw. Er worden figuranten gezocht die hier aan willen meewerken.

Het MT besluit om hier niet actief aan mee te gaan werken.

b. Controle rapportage bestedingen P-wet 1e halfjaar 2016

Onlangs heeft onze interne controleur, de heer G.J. Schouten, zijn bevindingen gerapporteerd met

betrekking tot de bestedingen van het Participatiebudget, met inbegrip van

rechtmatigheidsaspecten, over het eerste halfjaar 2016.

Voorgesteld wordt om kennis te nemen van de bevindingen van de Interne Controleur.

Het MT neemt kennis van de bevindingen van de Interne Controleur. Verzocht wordt om de route aan te passen. In het voortraject contact opnemen met afdeling Kwaliteit. Jaap D. geeft een seintje als er een interne controle gaat plaatsvinden. Jaap en Eline maken een afspraak met afdeling Kwaliteit. Er wordt eerst een vooroverleg gepland voor dat het op de MT-agenda geplaatst wordt. Egbert past het voorstel aan.

c. Stage-afstuderen voor bedrijven 2016-2017

Als organisatie willen wij graag in contact komen met studenten marketing ivm een afstudeeropdracht. Eline heeft een mail gestuurd naar Hanzehogeschool of zij marketing studenten beschikbaar hebben. Hanze heeft ons doorverwezen naar de opleiding communicatie. Door afdeling communicatie wordt een aanvraagformulier afstudeerstage ingevuld met informatie over onze afstudeeropdracht. Vervolgens neemt Roelof of Hilda contact op met mevrouw Bokma van de Hanzehogeschool voor verdere afhandeling.

5. WiZ

6. Evaluatie (en) projecten

7. Personeel

8. Bespreekpunten volgende vergadering zie o.a. aandachtspunten

9. Rondvraag

Jaap D. : bereikbaarheid telefoon

telefonisch spreekuur is veranderd. Tijdens het telefonisch spreekuur staat de Backoffice de Klantmanagers Inkomen bij. Voor de Backoffice is dit een flinke belasting in de ochtenduren.

Jaap D.: Hoever is het mogelijk om vanuit Fivelingo hier aan mee te werken? De belasting ligt voornamelijk tussen 9.00 – 11.00 uur. Roelof geeft aan dit te bespreken in een werkoverleg van Fivelingo.

Roelof: er wordt een wadlooptocht georganiseerd. Voor het personeel van Fivelingo wordt dit door Fivelingo vergoed. De vraag is of ISD hieraan wil meedoen? Roelof vraagt na wat de kosten zijn. Aan de hand daarvan neemt ISD een besluit.

10. Sluiting